Bezoek Westland opent toeristisch seizoen

Redactie 20-03-2018
Foto: Joke van GeestV.l.n.r. Wilfred van Luijk (bestuurslid), Peter Ouwendijk (wethouder gemeente Westland), Angela Enthoven (online marketeer), Inge Vermeulen (voorzitter Bezoek Westland), Jeroen Beelen (marketing coördinator), Lenny Dijkshoorn (bestuurslid), Désiree Grootscholten (secretaris) en Jos van der Knaap (bestuurslid). Afwezig Peter Weber (penningmeester).

Maandag 19 maart is het toeristisch en recreatieve seizoen 2018 in Westland geopend. Zo'n 80 genodigden waren aanwezig bij Rabobank Westland in De Lier. Wethouder Ouwendijk heeft de nieuwe promotiematerialen, waaronder een toeristische plattegrond en een 'Westland Top 5 folder', in ontvangst genomen.

Voorzitter Inge Vermeulen van de Stichting Bezoek Westland blikte kort terug op een seizoen in 2017. Na twee presentaties door Joran Pronk van Strandpark Vlugtenburg en Petra Barendse van Bezoek Agriport lichtten online marketeer Angela Enthoven en marketing coördinator Jeroen Beelen toe met welke plannen Bezoek Westland het nieuwe seizoen ingaat.

Met het vertalen - in het Engels en Duits - van de 'Westland Top 5 folder', de toeristische plattegrond en (delen) van de website www.bezoek-westland.nl wil de stichting buitenlandse bezoekers beter informeren over de toeristische mogelijkheden in Westland.

i-Punten

Op vier locaties in Westland zijn i-Punten (infozuilen) herplaatst, waarmee bezoekers naar de toeristische website kunnen. De zuilen zijn voorzien van nieuwe software en een nieuwe look & feel. De i-Punten zijn te vinden bij Eetcafé De Bonte Haas, het Westlands museum, De Westlandse Druif en Strandpark Vlugtenburg.

Bezoek Westland zet, samen met partners, verder in op het plaatsen van toeristische bewegwijzering. De bekende bruine borden met witte letters duiken op steeds meer locaties op in Westland. Inmiddels zijn zo'n 17 locaties dankzij deze borden beter vindbaar voor bezoekers en het aantal locaties zal naar verwachting in 2018 verder uitbreiden.

Ook gaat bezoek Westland het komende toeristische seizoen Westland beter op de kaart te zetten via online campagnes. Hierbij werken partners en Bezoek Westland samen in de vorm van themamaanden (kust, familie & kids, fietsen & wandelen, streekproducten, kunst). Voor elke themamaand worden verhalen van bloggers en vloggers gemaakt en - gericht op een specifieke doelgroep - gedeeld via social media.

Versterken fiets- en wandelgebied

Daarnaast gaat Bezoek Westland het gebied op de kaart zetten als fiets- en wandelgebied. Hierbij werkt Bezoek Westland samen met Route.nl, het grootste online platform voor fiets- en wandelroutes. Achter de schermen wordt gewerkt aan een mogelijke samenwerking met regiopartners om het aanbod nog aantrekkelijker te maken en regio's met elkaar te verbinden via themaroutes. Mogelijke partners zijn Hoek van Holland, Maassluis, Midden-Delfland en Delft.

Bezoek Westland heeft recent haar 100e partner mogen verwelkomen. Tijdens de bijeenkomst werden Barry en Judith Zwinkels van Wollebrand Cablepark en Restaurant Wollebrand welkom geheten en in de bloemen gezet.