Event- en marketingbureau Arling overgenomen

Redactie 14-07-2020
Foto: ArlingV.l.n.r. Imre van Leeuwen, Patricia Verbakel, Pien Breukink (verantwoordelijk voor de commerci\u00eble activiteiten van Arling) en Micha van Herk.

Per 1 augustus draagt Patricia Verbakel Arling over aan de nieuwe eigenaar Imre van Leeuwen. Arling, actief op het gebied van events en marketingcommunicatie voor met name de hortisector, blijft onder eigen naam opereren in de markt. Het Westlandse event- en marketingbureau verhuist naar het, pas vernieuwde, kantoor van iQ Events en SportVibes in Delft.

Met deze stap ontstaat aan de rand van Delft een 'communicatiecentrum' van ruim 30 marketing- en eventspecialisten die achter de schermen hun expertises delen en onder de labels Arling, iQ Events en SportVibes actief zijn. "Straks zit Arling precies tussen de twee grootste tuinbouwregio's van Nederland in", aldus Verbakel. Zelf is Imre van Leeuwen goed bekend in Westland. Zo werkte hij in zijn jeugd ruim acht jaar bij het huidige Rainbow Growers en is hij de ontwikkelingen in die markt altijd blijven volgen. Imre is nu mede-eigenaar van Sportmarketingbureau SportVibes en het evenementenbureau iQ Events. Sinds twee jaar is hij ook één van de directeuren van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix en daarbij nauw betrokken geweest bij het terughalen van deze race naar Zandvoort.

Slagkracht

Zakenpartner Micha van Herk is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding bij iQ Events. "Wij zien, net als Arling, de rol van evenementen voor onze klanten veranderen. Ze worden steeds meer onderdeel van de totale communicatiestrategie om doelstellingen richting medewerkers, klanten en overige stakeholders te realiseren. Door deze samenwerking vullen we elkaar aan in kennis, creativiteit en daarmee slagkracht. Hierdoor versterken we onze onderscheidende positie voor nationale en internationale opdrachtgevers in het algemeen en die in de hortisector in het bijzonder", constateert hij.

Inhaalslag in live communicatie

Momenteel staat de eventbranche grotendeels stil en wordt deze hard getroffen. Voor Imre is dat echter geen reden om van de overname af te zien. "De coronacrisis gaat een keer over en dan hebben bedrijven een inhaalslag te maken op het gebied van live communicatie om weer in direct contact te komen met hun doelgroepen. Arling heeft door haar goede werk een sterk merk opgebouwd in de innovatieve hortisector en de AGF in het bijzonder. Ik geloof in deze markt, die al jaren een enorme groei doorgemaakt en ook in de toekomst essentieel is voor bijvoorbeeld de wereldwijde voedselvoorziening. Ook de kleur en smaak die deze branche met haar producten brengt in het leven van consumenten is van alle tijden. Ik zie dus genoeg kansen en we willen graag een bijdrage leveren om de bedrijven van binnenuit verder te versterken. Daarom neem ik Arling over."

De mooie verhalen wereldkundig maken

Patricia Verbakel, eigenaar van Arling: "Mijn ambitie met Arling was altijd om de mooie verhalen - die opgesloten liggen in de innovatieve hortibedrijven - wereldkundig te maken bij de belangrijkste stakeholders voor de branche. We hebben ons de afgelopen 11 jaar gespecialiseerd als marketingcommunicatiebureau voor de bedrijven, die samen het ecosysteem van de Nederlandse tuinbouw vormen. Events spelen daar vaak een belangrijke rol in, maar de cultuur van een bedrijf vertalen naar het personeel, zodat ze écht uitdragen wat je aan de markt belooft, vind ik net zo belangrijk. Toen Micha, Imre en ik met elkaar in contact kwamen, bleek als snel dat de bedrijven elkaar zakelijk perfect aanvullen. En belangrijker, dat onze gezamenlijke, pragmatische 'Can Do-mentaliteit' al jaren het verschil maakt voor onze opdrachtgevers. Ik geloof er echt in dat klanten van Arling eigenlijk alleen maar beter worden door deze stap!"